Monday 29 April 2013

SABAH DAY 3

Hi, dah lebih seminggu tak update.  Ada bahan sebenarnya tapi masa tak mengizinkan.  Okay ke tak kalau aku nak sambung n3 Sabah trip ni? Macamanepun mesti continue, sebab dah janjikan?

Hari ke 3, kita org plan ke Lok Kawi Wildlife.  Walaupun anak2 dah pernah beberapa kali ke zoo, saje je nak kesini dah alang2 bercuti.  Basically, dalam die sama je macam Zoo Negara, Zoo Taiping dan Zoo Melaka.  Tapi aku tak sure pulak kalau dia orang ada night safari.  Fee masuk, murah je kalo tak silk sila rm5 untuk dewasa dan rm3 untuk di bawah 17 tahun.




Waktu nak masuk tu, staff dia siap bagi penerangan tentang aktiviti yang ada kat situ lepas tu bekalkan kita orang dengan brochure.  Nikmatilah apa yang ada kat sini.





Diantara aktiviti yang ada kat sini ialah meninggang gajah.  Bayaran yang dikenakan ialah rm5 seorang.



Masa aku tengok cara staff yang handle gajah tu, aku naik kesian tengok gajah tu kena ketok2 kepala.  Baikje budak dua orang ni turun dari gajah, dia orang pon bukak cerita.  Mak, orang tu tak ketok tau kepala gajah tu sampai buat dia sakit, dia ketok sikit kat bahagian lemak yang bonjol kat atas kepala untuk bagi arahan.  Kita nampak macam dia ketok kuat, dia kata tak kuat untuk gajah tu rasa sebab kulit gajah tebal.  macam tau-tau je apa yang aku fikirkan.  Ia jugak kan, kalau gajah tu rasa sakit mesti lah dia mengamok.....iiieee jgnlah gajah tu mengamok waktu budak2 ni happy kat atas dia.

Animal show pon ada kat sini, macam zoo negara.....memang happpening.  Cuma tempat dia kecik tak macam zoo negara.  


Kita orang balik dah nak dekat kol 3 petang.  Lapar gile.  Dari lok Kawi Wildlife kita orang drive terus ke Tanjung Aru untuk soru.




Okeh, berenti kejap ye.  belom habis lagi cerita hari ke tiga ni.....aku nak gi kedai jap, angah ada projek baru.  Tunggu jap okeh.....n3 lepas ni.






No comments:

Post a Comment