Monday 29 April 2013

SABAH HARI KE 4 - PERGI PULAU

Assalamualaikum,
Macam yang aku cakap n3 lepas, hari ini kami nak pergi pulau.   Pagi-pagi lagi dah kluar dari bilik hotel.  Apa-apapun perut yang keroncong ni nak kena isi dulu.  Bayak kedai kopi kat sekeliling ni, tapi nak cuba makan kat pasar besar Kota Kinabalu.  Dari hotel kami jalan kaki je lebih kurang 10 minit ke sana.  Banyak lagi kedai yang tak buka pukul 7.30 pagi ni, tapi seronok jugak jalan2 time cenggini, mcm dah kol 9am je.



Kenderaan pun tak sesibuk mane time ni.  Boleh rilek2 jalan. 


Sampai kat tempat yang dituju, kami pilih gerai dan tak ramai pun pelanggan masa ni.  Mungkin semua dah bergegas mencari rezeki, kami yang lewat sarapan kot.  Sambil tunggu makanan sempat jugak tinjau kat bawah.  Sibuk jugak.


Habis je sarapan, kami terus ke Jesselton Point, tuggu bot.  Kat sini setiap agen bot tu ada bot mereka, dan staff mereka akan bawak kita ke bot mereka. 



Perjalanan menaiki bot ke Pulau Sapi (destinasi kami) mengambil masa lebih kurang 15 minit.  Memang cantik betul, kami mengamati warna kebiruan air laut berubah-rubah aku agak mungking mengikut kedalamanya.  Dari biru ke kehijauan.  Bole nampak dasarnye pada sesetengah tempat.


Sampai je kat pulau kami tak buang masa, cari spot letak barang dan apalagi, kelaut dan snorkeling.  Tapi ruginya tak dapat share pemandangan dasar laut waktu snorkeling.  Tak ingat langsung nak bawa waterproof casing.  Tapi okeh lah ya, aku share pantai dan lautnya yang indah ni.





Kami habiskan setengah hari di Pulau Sapi.  Pula ni destinasi kami yang terakhir di Sabah.  Aku harap bila keadaan mengizinkan aku dapat pergi ke Pulau Mabul, seperti yang aku idam-idamkan.  Esok pagi kami akan berangkat balik ke Kuching.  Dan di n3 seterusnya aku akan bagitau perbelanjaan kami untuk percutian ni........budget yang uummpphh.......boleh ba kalau kau!  C ya.






No comments:

Post a Comment