Saturday 6 April 2013

Kuching To Kundasang (Naik kereta) Part 1 also

Aku nak kongsi percutian aku sekeluarga pada cuti sekolah yang lalu.  Kami sekeluarga bercuti seminggu ke Sabah.  Plan buat dari ujung taun lepas, tapi disebabkan masalah yang melanda di Lahad Datu kami tunda buat passport.  Tetiba nampak gambar kawan aku g Kundasang, last minute buat decision g Sabah.  This is a BUDGET TRAVEL AND HOLIDAY.  Sesapa yang ada budget ciput mcm aku, blhlah buat ala yang kitaorang buat ni...hihihi.

Cuti skolah mula 23 April, so kami cadang nak gerak dari Kuching pagi 23 April.  Tapi fikir punye fikir, sebab ianya melibatkan perjalanan darat yang agak panjang, so kita orang tukar plan gerak jam 10.30 mlm 22 April (Lps ambik abag Long blik keje).  Menggunakan Exora (auto) kami berangkat dari Satok. Jumlah kami 5 orang, hubby, aku, abg Lon, Baby dan Wani. 2 dewasa (45 dan 42), 2 remaja (17 dan 15) dan seorang kanak2 (7).


Aku take turn drive dgn hubby.  Tempat duduk belakang kitaorang rebahkan, lapik dgn comforter tebal dan susun bantal.  Thanks Exora, mmg selesa (sbb masih ata jalan yang licin dan smooth).  Hubby ambik turn tido dulu, aku drive dan abg Long assistant (utuk teman berbual).  Aku dirve sampai dekat simpang nak masuk Sri Aman (1.15 am).  Berhenti kejap kat situ, sambung balik dan sampai Sarikei hubby pulak drive. Samapi Bintulu kol 8.30am dan breakfast kat McDonald (ni tak low budget ok. Tapi kene lyn selera bebudak  hihihi. Aku pun peminat McDonald sebenarnya.

Wani dpn McDonald Bintulu


Habis mkn kitaorang teruskan perjalan, beli makanan kat Giant Miri dan have our lunch, Sampai kat Sg Tujuh (checkpoint 1) sebelum masuk Brunei lebih kurang 2.30pm.  Ni first time kitaorang masuk Brunei tau. Nasib baik kwn aku Emily siap hubby die Rudy (dua org Sabah) buat peta.  Selain peta kitaorang guna GPS untuk memudahkan perjalanan.  KOS PERCUTIAN NI AKU LETAK PADA PENGHUJUNG SEKALI K!.

7.00pm sampai Lawas.  Mertua ipar dah pelawa tido kat rmh die.  Ok, setel pasal penginapan.

Dpn Hotel Seri Malaysia Lawas






No comments:

Post a Comment