Tuesday 9 April 2013

Nasi Bakar

Tgh congak2 mana nak lunch, aku teringat dgn satu tempat. Dua kali dah g sini. Kedainya biasa2 je mcm kedai2 makan yg lain kat sekitar Kuching ni. Cuma ada satu je yang lain, selalu kita dengar ayam bakar atau ikan bakar ke daging bakar.  Kat sini ade nasik bakar.  Masa 1st time dtg sini aku pekena mi belacan je, sbb masa tu balik jogging kat waterfront singgah kat sini.  So aku belek2 lah die punye menu, nampak nasik bakar.


Lepas tu aku ajak hubby gi mkn tengahari disitu.  So try lah nasik bakar ni.  Tu around 2 bulan yang lalu.  Hari ni terasa lak nak pekena nasik bakar.


Cam ni lah rupa die nasik bakar tu.  Nasiknye ada halia, cendawan hitam, ikan bilis dan ada aroma yang hhhmmmm  maklumlah nasik bungkus dalam daun pisang lepas tu di bakar. Hubby suka makan dengan lauk, ayam bakar, ayam goreng tapi aku lagi suka makan nasik tu macam tu je.  So sape2 yang nak cuba rasa nasik bakar bolehlah pergi kat kedai tu.


http://www.bing.com/maps/default.aspx?v=2&pc=FACEBK&mid=8100&rtp=adr.~pos.1.5548798285964_110.3580884552_Nasi+Bakar get the direction here.  Terletak di Jalan Abell, k.

No comments:

Post a Comment