Tuesday 30 July 2013

OOOO CAM TU CERITANYA


Cuba korang tengok selipar ni, ade yang lain dari yang lain tak........takde?  Hish rabun ke ape, tengoklah betul betul.  Aku memula pon tak heran walaupun ade tali plastik kat selipar tu.  Dalam hati kata, agaknya selipar dekat nak putus kot, tu yang ikat dengan tali.  Tapi.........

Bila aku tengok betul betul, selipar tu nampak baru lagi, takde pulak kesan koyak atau nak putus.  Alih alih aku tak dapat kawal nafsu bergelora, nak tau jugak kenapa ikat tali kat selipar tu......

Aku mula buat andaian, kot kot ade pantang larang ke, petua ke yang nak kene buat selipar macam tu.  Ialah, pergi klinik pakai selipar ikat tali plastik......

Akhirnye aku gi interview jugak lah pak cik ni.

Maaf pakcik, kenape selipar pakcik ade tali plastik
Pakcik ni pelupa misi (lagi aku tak dapat nak tangkap)
Kenapa nye pakcik?
Tak de, kalau pakcik ke surau takut tersalah sarung selipar orang lain, nanti susah pakcik nak jawab kat sana sebab ambik hak orang.
Oooo camtu ceritanya.

Kekadang innovasi dan kreativiti ni kita sendiri tak perasankan?

No comments:

Post a Comment